سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چنارستان
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
آخرین تغییرات




    چرتیک شماره ی ۴ (چاپ دی ماه ۸۷) به بخش دانلود ها اضافه شد
درباره وبلاگ


کمک مالی

    موسسه چنارستان یک نهاد غیر دولتی است که از هیچ سازمانی حمایت مالی نمی شود و در واقع به صورت خیریه اداره می شود. از این رو یک شماره حساب جهت دریافت کمک های مردمی شما مردم خیر به موسسه برای انجام بهتر فعالیت های چنارستان اختصاص داده شد. شماره حساب ۰۳۰۸۳۴۴۳۴۱۰۰۵ به نام موسسه ی فرهنگی اجتماعی چنارستان قابل واریز در تمام شعبه های بانک ملی ایران

    

هر جا و مشغول هر کاری که هستید یک لحظه دست نگه دارید لطفا! اینجا همون جاییه که ما باید باشیم؟!

به پایکوبی پر هیاهوی دانه های برف پشت پرده ها نگاه می کنم ... باد سردترین سرودهاش رو توی گوش پنجره ها فریاد می زنه ... و فردا آفتاب حیاط رو پر خواهد کرد... جای ما کجاست توی این سمفونی باشکوه ؟

 هر روز توی خیابون های غریبه فکر چنار و عشق چنار با آفتاب در ما جون می گیره. به فرزندان چنار فکر می کنم که مثل نسیمی که عطر گل رو، با خودشون نام چنار رو به دورترین نقطه ها می برن و هر روز پیشم چشمام بچه های چنار رو می بینم که مثل کودکی ما توی آشغال های دره، پرسه زنان بزرگ میشن اما فکرشون اونقدر سبزه که گاهی آدم اونا رو با یه برگ سبز و شاد از یه درخت کهن اشتباه می گیره!

از کیلومترها مساحتی که این دنیای بزرگ رو می سازه چنار ما نقطه ی کوچیکیه که می تونه سرنوشت این سمفونی بزرگ رو تغییر بده ... در این نقطه سهم من و تو چقدره هم وطن؟!

پس اگه چنار هنوز آوازی خوشایند و شعری دلپذیر نشده، از ماست که حرف هاشیم! پس باید حرف به حرف شروع کنیم، نقطه به نقطه. تا روزی آواز دلپذیر چنار زمزمه ی همه بشه. فقط کافیه لحظه ای دست از کاشتن و شستن و نوشتن برداریم، نگاه کنیم که کجا ایستاده ایم و کجا می تونستیم بایستیم. 

نقل می کنند که روزی ابو سعید ابوالخیر ، عارف بزرگ قرن پنجم، برای وعظ وارد مجلسی میشه. ازدحام زیاد بوده و جا کم. قبل از شروع مجلس فردی که وارد میشه و جایی برای نشستن پیدا نمی کنه فریاد می زنه :«خدا بیامرزد پدر و مادر کسی را که هر جا که هست برخیزد و یک قدم جلوتر بگذارد». ابوسعید که بر منبر نشسته بود می گه :«والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته» و از منبر پایین میاد. از او می پرسن : چرا وعظ نکردی؟ پاسخ میده : «هر چه من امروز می خواستم بگویم این مرد در یک جمله گفت : خدا بیامرزد پدر و مادر کسی را که هر جا که هست برخیزد و یک قدم جلوتر بگذارد!»

طاهره محمودی (سرمقاله چرتیک 8 - دی ماه 88)

 

چند لحظه بیشتر به تحویل سال نمونده. سال نو مبارک!




موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 91 اسفند 30 :: 1:49 عصر

سلام

بخش گالری عکس های سایت راه اندازی شد.

برای ورود به این قسمت می توانید در نوار سمت چپ روی گالری عکس کلیک کنید.

همانطور که ملاحظه می کنید فعلا در گالری تعداد خیلی کمی عکس موجود است و دلیل آن دسترسی نداشتن به عکس های خوب از چنار است. به همین خاطر از تمام  عزیزانی که از قسمت های مختلف چنار و با موضوعات مختلف عکس هایی  دارند خواهش می کنیم آنها را برای ما ارسال کنند تا با نام خودشان در گالری قرار گیرد. می توانید عکس ها را به ایمیل shahrezibaa@gmail.com  ارسال کنید یا اگر ساکن چنار هستید به مغازه ی آقای هدایتی تحویل دهید تا به مرور زمان آرشیو کامل و زیبایی از تصاویر چنار ایجاد کنیم.

بی نهایت ممنون

 




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 91 بهمن 23 :: 9:43 صبح

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 2
  • بازدید دیروز: 6
  • کل بازدیدها: 213886
  •                                  
گپ
برنامه موسسه
            
font-family: Tahoma; font-size: 8ptdiv class=div35/pb:BlogLinks/pb:BlogLinks