• وبلاگ : چنارستان
  • يادداشت : گفت و گو
  • نظرات : 2 خصوصي ، 21 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    + سميه 

    آرامش اعصاب

    1- يک قسمت گل بابونه ، يک قسمت گياه اسطو خودوس ، يک قسمت برگ نعناع ، دو قسمت ريشه سنبل الطيب ، سه قسمت ميوه رازيانه و سه قسمت گل و برگ پاخري را بکوبيد (منظور از قسمت، نسبت مواد به هم مي باشد) و با هم مخلوط کنيد. يک قاشق غذا خوري از اين مخلوط را در يک ليوان آب جوش ريخته و مدت 20 دقيقه بگذاريد تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزي دو بار، هر بار يک فنجان صبح و شب ميل کنيد.

    2- ريشه سنبل الطيب ، برگ نعناع و گياه اسطوخودوس ( از هر کدام سه قسمت) را بکوبيد و با هم مخلوط کنيد. يک قاشق غذا خوري از اين مخلوط را در يک ليوان آب جوش ريخته و مدت نيم ساعت بگذاريد تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزي دو بار، صبح و شب ميل کنيد.

    3- ريشه سنبل الطيب، گل رازک، گياه اسطوخودوس، گياه فرنجمشک، گل بابونه و ميوه انيسون ( از هر کدام يک قسمت) را بکوبيد و با هم مخلوط کنيد. يک قاشق غذا خوري از اين مخلوط را در يک ليوان آب جوش ريخته و مدت نيم ساعت بگذاريد تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزي دو بار، صبح و شب ميل کنيد.

    4- 20 گرم بادرنجبويه و 20 گرم علف چاي و 5 گرم رازک را بکوبيد و با هم مخلوط کنيد. يک قاشق غذا خوري از اين مخلوط را در يک ليوان آب جوش ريخته و مدت 20 دقيقه بگذاريد تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزي دو بار، صبح و شب ميل کنيد.

    5- 2 تا 4 گرم علف چاي (هوفاريقون) را بکوبيد. سپس در يک ليوان آب جوش ريخته و مدت نيم ساعت بگذاريد تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزي سه بار، هر بار يک فنجان، يک ساعت بعد از غذا ميل کنيد.

    6- 5 تا 10 گرم گلبرگ شقايق را بکوبيد. سپس در يک ليوان آب جوش ريخته و مدت نيم ساعت بگذاريد تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزي سه بار، هر بار يک فنجان، يک ساعت بعد از غذا ميل کنيد.

    7- 2 تا 4 گرم گياه ريحان را بکوبيد. سپس در يک ليوان آب جوش ريخته و مدت نيم ساعت بگذاريد تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزي دو بار، هر بار يک فنجان، يک ساعت بعد از غذا ميل کنيد.

    8- 2 تا 4 گرم گل بابونه را بکوبيد. سپس در يک ليوان آب جوش ريخته و مدت نيم ساعت بگذاريد تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزي دو بار، هر بار يک فنجان، يک ساعت بعد از غذا ميل کنيد.

    9- 1 تا 2 گرم برگ مريم گلي را بکوبيد. سپس در يک ليوان آب جوش ريخته و مدت نيم ساعت بگذاريد تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزي دو بار، هر بار يک فنجان، يک ساعت بعد از غذا ميل کنيد.

    10- 2 تا 4 گرم ريشه سنبل الطيب را بکوبيد. سپس در يک ليوان آب جوش ريخته و مدت نيم ساعت بگذاريد تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزي سه بار، هر بار يک فنجان ميل کنيد.

    اين گياه دارويي براي رفع مشکلات عصبي زير نيز مفيد است :

    هيستري ، هيجان ، ترس ، تشنج هاي عصبي ، سرگيجه هاي عصبي ، سرفه هاي عصبي، آسم و ترس شبانه کودکان.

    + سميه 
    - خارش پوست

    الف) عصاره گياه شاهتره، اسانس برگ گياه برگ بو، روغن اسطو خودوس و اسانس نعناع، هر کدام به تنهايي براي رفع خارش پوستي مفيدند که مي توانيد آن ها را به قسمت خارش دار بماليد.

    ب) 4 تا 6 گرم مغز بادام شيرين و 4 تا 6 گرم مغز بادام تلخ را با 60 گرم قند بساييد و حاصل را با دو ليوان آب مخلوط کنيد. در نتيجه نوعي شير بادام به صورت امولسيون به دست مي آيد که بايد آن را در مدت 24 ساعت به موضع خارش دار بماليد.

    ج) يک قسمت گل حلوا را با يک قسمت ريشه انجبار و يک قسمت درمنه به مدت پنج دقيقه بجوشانيد (منظور از قسمت، نسبت مواد به هم مي باشد). سپس جوشانده را صاف کنيد. حاصل صافي را پس از سرد شدن روزي دو تا سه بار به محل خارش دار بماليد.

    د) برگ سنا، پوست هليله زرد، مدرسنگ و سفيداب قلعي (از هر کدام يک قسمت) را بکوبيد و با 20 قطره روغن گل سرخ و 20 قطره روغن بنفشه مخلوط کنيد. سپس مخلوط حاصل را روي محل مورد نظر قرار دهيد.

    2- دمل و زخم

    کتيرا، تخم مرو، تخم کتان، گل بابونه و گل ختمي (از هر کدام يک قسمت) را بکوبيد و با دو ليتر شير مخلوط کنيد و روي حرارت قرار دهيد تا بپزد. ماده ي حاصل را چند نوبت به موضع مورد نظر بماليد.

    3- اگزما و جوش هاي صورت

    2 تا 4 گرم گياه گلدار بنفشه سه رنگ را بکوبيد. سپس در يک ليوان آب جوش ريخته و مدت نيم ساعت بگذاريد تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزي سه بار، هر بار يک فنجان ميل کنيد.

    توجه : در مصرف خارجي از دم کرده آن مي توان جهت پاک کردن زخم هاي عفوني و ناراحتي هاي پوستي نيز استفاده کرد.

    4- شکاف پاشنه پا و ناراحتي هاي پوستي

    2 تا 4 گرم اسانس و گل بابونه اصلي را بکوبيد. سپس در يک ليوان آب جوش ريخته و مدت نيم ساعت بگذاريد تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و به محل ناراحتي پوستي بماليد.

    + سميه 

    گياهان دارويي گياهاني هستند که يک يا برخي از اندام‌ هاي آن ها حاوي ماده ي موثره‌ است. اين ماده که کمتر از يک درصد وزن خشک گياه را تشکيل مي ‌دهد، داراي خواص دارويي موثر بر موجودات زنده ‌است. همچنين کاشت، داشت و برداشت اين گياهان به منظور استفاده از ماده ي موثره ي آن ها انجام مي ‌گيرد.

    در ادامه شما را با خواص چند گياه دارويي آشنا مي کنيم. ولي به خاطر داشته باشيد که در مصرف گياهان دارويي نيز نبايد زياده روي کنيد.

    برگ گردو؛ ضد اسهال و مفيد براي پوست

    برگ گردو حاوي حدود 10 درصد تانن بوده و به همين دليل داراي مزه ي گس و مايل به تلخ است. مواد مهم ديگر آن، ژوگلون و هيدروژوگلون هستند. ژوگلون، جسم ناپايداري است و به سرعت پليمريزه شده و به رنگ قهوه اي و سياه تبديل مي شود. ژوگلون بيشتر در برگ و پوست گردوي تازه وجود دارد و به تدريج از مقدار آن کم مي شود و در برگ کهنه، ميزان آن بسيار پايين است.

    علت سياه شدن دست در تماس با پوست و برگ گردوي تازه، ژوگلون و تغييرات شيميايي مذکور است.

    اثرات مهم:

    پوست گردو داراي خاصيت قابض بوده و به دو صورت خارجي و داخلي(خوراکي) مصرف مي شود. مصرف خارجي آن، به صورت دم کرده، پماد، ضماد و يا مرهم مي باشد که داراي خاصيت التيام زخم، تسکين اگزما و عفونت هاي چرکي پوست است.

    مصرف خوراکي آن، داراي خاصيت ضد اسهال مي باشد.

    اسانس برگ و ماده ي ژوگلون، داراي خاصيت ضد قارچ هستند.

    در طب عوام، از برگ گردو به عنوان ضد کرم و تصفيه کننده ي خون استفاده مي کنند.

    يکي ديگر از خواص برگ گردو، کاهش قند خون به مقدار کم است.

    طريقه و ميزان مصرف:

    تهيه دم کرده: بر روي حدود 2 گرم برگ خرد شده، يک ليوان آب سرد ريخته و تا حد جوش مي رسانيم؛ سپس 5 تا 10 دقيقه بدون جوشيدن صبر مي کنيم و محلول را صاف مي کنيم و صاف شده را ميل مي کنيم. اين مقدار مصرف مي تواند تا سه بار در روز تکرار گردد. اين جوشانده خوراکي مي تواند به عنوان ضد اسهال و يا به طور موضعي براي تسکين مشکلات پوست نيز مصرف شود.

    خاصيت ديگر برگ گردو، کاهش قند خون است که براي اين منظور، مي توان از جوشانده، 3 تا 7 گرم در روز(بهتر است در دو نوبت تقسيم شود) به طور خوراکي استفاده کرد.

    براي تهيه ي محلول براي شست و شوي پوست: بر روي 5 گرم برگ خرد شده ي گردو، 200 ميلي ليتر آب ريخته و براي مدت 5 دقيقه، جوشانده شود، سپس محلول را صاف نموده و پس از سرد شدن به طور موضعي مصرف مي کنيم.

    مهم ترين اثرات گزارش شده پوست و برگ گردو:

    ضد درد، ضد کرم، ضد چسبندگي پلاکت ها، ضد ميکروب، ضد سرطان، ضدسم، ضد ويروس تبخال، ضدورم، ضد اکسيدان، ضد راديکال هاي آزاد، ضد عفوني کننده، ضد تومور، ضد ويروس، افزايش دهنده ي قواي جنسي، قابض، ضد کانديديا، هضم کننده، ادرار آور، ضد قارچ، به عنوان رنگ مو، بند آورنده ي خون ريزي، علف کش و حشره کش.

    + سميه 


    سلام و خسته نباشيد...دستتون درد نکنه

    خودم ايشالا اين هفته برميگردم چنار...اگه شد بفرستيد که چه بهتر اما اگه نشد همين که زحمت کشيديد يه دنيا ممنون...

    + مرسلي 

    آمار بازديد وبلاگ بالاست ولي نظر نداريم. دوستان در نظر دادن کم لطفي نکنيد لطفا.
    + سميه 


    سلام

    چرا با اينکه آدرس ايميلمو براتون به صورت نظرات خصوصي

    فرستادم باز PDF چرتيک رو برام نفرستاديد؟مگه خودتون قول نداده بوديد؟

    پاسخ

    سلام. قول داديم و تا حالا 16 بار هم اقدام کرديم. اما حجم فابل بالاست و حتي 4 نصفه شب هم نمي فرسته. (اينترنت ما ديل آپه). کاهش حجم فايل هم کمي طول مي کشه. مي فرستيم چشم
     <      1   2